36. rész – Van hely
És már amikor teljesen magunkba voltunk roskadva, anyának pittyegett a telefonja. Sms!
- Gyerekek! Van hely! – kiáltotta anya, és mi, Papika, Julcsi meg én, elkezdtünk táncolni körbe-körbe, hogy vanhely, vanhely!
Naná, hogy anya megint sírni kezdett.
Papika megsimogatta a vállát, és Mamikának szólította (az a nagyi volt).
- Ne sírjál már, kincsem, Mamikám! Hiszen örülünk, hogy van hely!
Ez fontos, ugye? – tette hozzá bátortalanul. – Hová megyünk?
Anya erre még jobban elkezdett sírni, nem is, ez már zokogás volt, csak úgy rázkódott a válla. Papika nem értette. Mi igen…
Aztán Julcsi megfogta Papika kezét.
- Gyere, Papika, kimegyünk a kertbe, hisz’ olyan gyönyörűen süt a nap!
- Hol az álarcom? – kérdezte Papika, és kirántotta a kezét a Julcsi kezéből. – Keressük meg, tudod, hogy anélkül nem szabad kimenni.
Julcsi erre magyarázni kezdte, hogy a maszk mire való, és a kertbe nem kell, de Papika ideges lett, hogy muszáj, kötelező…
- Te azt akarod, hogy én megkapjam, mi? – emelte fel a hangját. – Te engem nem szeretsz! Tudom, hogy álarcot kell hordani, mert aki nem hord, az megkapja a vírust. Nem akarok kórházba menni, világos?!
A „Nefelejcs” című novella-sorozat fő témájához kapcsolódóan, a projekt céljaival összefüggésben megvalósuló intézményenkénti önálló és közös munka eredményeként, a konzorcium a következő szakmai tevékenységet, eseményt valósította, illetve valósítja meg:
Elkészült a „Munkafüzet középiskolásoknak” című kiadvány. A füzet írói a munka során folyamatosan egyeztettek a konzorcium képviselőivel, így is biztosítva a sikeres együttműködést.
Az elkészült kiadvány külső megjelenésében hasonlít a projektben elkészült „Információk Demenciáról Alapfokon – Felkészülés a változásokra, tájékoztatófüzet a demenciáról„ című kiadványra, evvel is jelezve, hogy a füzetek szorosan összekapcsolódnak, tartalmukban egymásra épülnek.
A munkafüzet feladatai igazán változatosak. Belelapozva a kiadványba többek között találkozunk igaz/hamis állításokkal, kvízzel, szórejtvénnyel, szókereséssel. Érdekesek lesznek azok a feladatok, ahol a diákoknak csoportos formában kell feldolgozni az alapkönyv segítségével információkat a demenciáról. A füzet hiánypótló tartalommal bír, nem ismerünk több olyan kiadványt amely kimondottan a középiskolás korosztály érzékenyítését valósítaná meg a demencia betegséggel kapcsolatban.