Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

35. rész – Kísérletezünk

Ekkor már ezerrel kerestük az idősotthont. Nem akartuk Papikát elüldözni (legalább is én nem, meg anya sem), de tényleg nehéz ügy volt. Lizi nénit az a szociális hálózat, vagy mi küldte, de most anya felhívta őket, és csak annyit mondott nekik, hogy nem vált be az illető, és kér egy másik szociálist. Aki felvette a telefont,  azt se tudta, miről beszél anya, hatszor megkérdezte, hogy kiről van szó, anya hatszor elmondta, hogy Lizi néniről, de nem jut eszébe a másik neve, erre bemondta a nevünket meg a címünket. De a telefonos nem találta, kiről beszél anya, szerződésszámot kért. Erre anya nagyon felkapta a vizet. Ezt persze a szerencsétlen telefonos nem érzékelte, csak nekem lett belőle bajom, mint mindig, mert anya, amikor röhögni kezdtem, kénytelen volt megszakítani a beszélgetést. Nem azért, de anya mindentől felkapja a vizet. Én csak Julcsitól. És most is Julcsi volt a hunyó, mert közbe ő is hazaért, ő mondta, hogy én állandóan röhögök, és most miattam nincs, aki vigyázzon Papikára. Erre meg én bőgtem el magam dühömbe, mert egyedül én vigyázok mindig Papikára, és mégis én vagyok a hibás.

A „Nefelejcs” című novella-sorozat fő témájához kapcsolódóan, a projekt céljaival összefüggésben megvalósuló intézményenkénti önálló és közös munka eredményeként, a konzorcium a következő szakmai tevékenységet, eseményt valósította, illetve valósítja meg:

A „Munkafüzet középiskolásoknak” című kiadvány tartalma elfogadásra került. A füzet írói több alkalommal egyeztettek a konzorcium képviselőivel. A kiadvány az „Információk Demenciáról Alapfokon- Felkészülés a változásokra, tájékoztatófüzet a demenciáról” című kiadvány munkafüzete lesz. A munkafüzet különböző típusú, elsősorban az anyanyelvi kompetenciát (szövegértés, szövegalkotás) fejlesztő feladatokat, tevékenységeket tartalmaz, amelyek megoldása segíti a tájékoztatófüzetben megjelenő információk elmélyítését, rendszerezését.

Minden téma egy-egy rövid információval indul. A feladatok mellett ikonok formájában megjelenik majd, hogy önállóan, párban, vagy csoportos kell megoldaniuk a diákoknak. A csoportos feladatok elsősorban a témához tartozó gondolatok megbeszélésére, megvitatására szolgálnak majd.